A tanév rendje, feladatai
A belügyminiszter 32/32/2024. (VIII. 8.) BM rendelete
a 2024/2025. tanév rendjéről alapján
A tanév
- A tanítási év első tanítási napja szeptember 2. (hétfő)
- A tanítási év első féléve január 17-ig tart.
- Utolsó tanítási napja 2025. június 20. (péntek)
- Az iskolák 2025. január 24-ig értesítik a diákokat és a szülőket a tanulmányi eredményekről.
A tanítási napok száma
A tanítási napok száma 183.
Tanítási szünetek a tanítási évben
Az őszi szünet. Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. október 25. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2024. november 4. (hétfő).
A téli szünet. A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. december 20. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2025. január 6. (hétfő).
A tavaszi szünet. A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. április 16. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2025. április 28. (hétfő).
Tanítás nélküli munkanapok, áthelyezett munkanapok
- Pályaorientációs nap: november 7.
- Belső továbbképzés: február 21.
- Csapatépítő kirándulás: június 6.
- DÖK nap: június 18.
- december 7. szombat – munkanap – áthelyezett munkanap (dec. 24. helyett)
- december 14. szombat – munkanap – áthelyezett munkanap (dec. 27. helyett)
- május 17. szombat – munkanap – áthelyezett munkanap (május 2. helyett)
Ballagás, tanévzáró
Ballagás: június: 21. (szombat)
Tanévzáró: június 26. (csütörtök)
Szülői értekezletek, fogadóórák
Őszi szülői értekezlet szeptember 15-ig
Félévi szülői értekezlet: 2025. január 24 utáni 2 hétben
Negyedévi fogadóóra: november 14.
Háromnegyedévi fogadóóra: április 3.
Minden pedagógus hetente 1 fogadóórát tart meghatározott időpontban
Nyílt nap a leendő első osztályosoknak
2025 májusa
A témahetek és a témanap megszervezése
- Magyar Diáksport Napja 2024. szeptember 27.
- Fenntarthatósági Témahét 2025. április 7–11. között.
Az iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2025. április 10-11-én kell beíratni.
Országos mérések, szakmai ellenőrzések
4. évfolyamon szövegértés és matematika egy mérési napon;
5. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra és történelem két mérési napon;
6-11. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra, történelem, természettudomány, idegen nyelv, célnyelv három mérési napon.
A mérésekre 2025. március 24. és 2025. május 30. között kerül sor.
A méréseket a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák számára elérhetővétett – digitális mérőeszközök alkalmazásával kell lebonyolítani.
A Hivatal az (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti mérések előzetes tanulói eredményeit 2025. június 13-ig küldi meg az iskoláknak.
DIFER Az általános iskolák 2024. október 22-ig jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát. Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az általános iskolák a kiválasztott tanulókkal 2024. december 6-ig elvégzik.
Pályaorientációs mérés
Az általános iskolai feladatellátásban részt vevő nevelési-oktatási intézmények a nyolcadik évfolyamos tanulóik számára – a felnőttoktatásban tanulók kivételével – 2024. szeptember 17. és 2024. október 9. között megszervezik az Nkt. 80. § (1a) bekezdése alapján a pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálatát a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák számára elérhetővé tett – digitális mérő – és támogató eszközökkel, a Hivatal által kiadott eljárásrend alkalmazásával. A vizsgálat lebonyolításához kapcsolódó adatokat az iskolák a Hivatal részére 2024. október 16-ig küldik meg NETFIT A 2024/2025. tanévben az Nkt. 80. § (9) bekezdése és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 35. § (5) bekezdése alapján, országos mérés, értékelés keretében a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát az iskolák – az 1-4. évfolyamon, valamint a felnőttoktatásban tanulók kivételével – a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében 2025. január 9. és 2025. május 9. között szervezik meg. A mérés eredményeit az érintett iskolák 2025. június 20-ig töltik fel a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt rendszerbe.
Szakmai ellenőrzés
2025. január 6. és 2025. április 30. között szakmai ellenőrzés keretében a Hivatal az általa kiválasztott nevelési-oktatási intézményekben, az intézményi dokumentumokban megvizsgálja a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 49. §-ában foglalt vendégtanulói jogviszony létesítését és annak dokumentálását. (2) Az (1) bekezdés szerinti ellenőrzésről készült jelentést a Hivatal 2025. augusztus 29-ig küldi meg a köznevelésért felelős miniszter részére.
Ballagás június: 21. (szombat)
Tanulmányi versenyek
Országos általános iskolai nemzetiségi tanulmányi versenyek, a városi, iskolák közötti, járási szervezésű, tankerületi versenyek (részletesen a munkaközösségi munkatervekben).
Az iskola főbb rendezvényei, megemlékezései
2024. szeptember 2. |
Tanévnyitó ünnepély |
2024. szeptember 27. (péntek) |
Magyar Diáksport Napja |
2024. október 6. (vasárnap) |
Megemlékezés az aradi vértanúkról városi ünnepély |
2024. október 23. (szerda) |
Megemlékezés okt. 23-ról városi szinten |
2024. október |
Hunyadi Apródsuli |
2024. december |
Hunyadi Apródsuli |
2024. december |
Karácsonyi ünnepség a nyugdíjasoknak |
2025. január 22. (szerda) |
A magyar kultúra napja (rádiós megemlékezés) |
2025. január |
Hunyadi Apródsuli |
2025. március 15. (szombat) |
Megemlékezés 1848. március 15-ről városi szinten |
2025. március |
Hunyadi Apródsuli |
2025. március |
Nyílt nap a leendő első osztályosok számára |
2025. április 10-11. |
Általános iskolai beiratkozás |
2025. május |
Sulizsúr |
2025. május, június |
Osztálykirándulások |
2025. június 4. (szerda) |
Nemzeti Összetartozás Napja (városi megemlékezés) |
2025. június 18. (szerda) |
DÖK nap |
2025. június 21. (szombat) |
Ballagás |
2025. június 26. (csütörtök) |
Tanévzáró ünnepély |
2025. június 27-29. |
Jánoshalmi napok, „Bemutatkozik a Hunyadi iskola” |
Részletes programok a munkaközösségi munkatervekben találhatók.
- A kiemelt figyelmet igénylő tanulók támogatása.
- A szakmai munka színvonalának megőrzése.
- A kompetenciamérések eredményeinek javítása.
- A nagy számú tanulási és beilleszkedési nehézségekkel küzdő tanulónk azonosítása, fokozott figyelemmel kísérése, hatékony fejlesztése a pedagógiai szakszolgálat bevonásával, állapotuk folyamatos felmérése.
- Eredményességi mutatóink nyilvántartása, elemzése a kompetenciamérések és egyéb mérések eredményeinek javítása érdekében.
- A Komplex Alapprogram elemeinek gyakorlati alkalmazása.
- A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók számának 12% alá csökkentése.
- További intézkedések tétele a tanulói mulasztások csökkentése érdekében.
- A tanulók és pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése.
- A kapcsolat további erősítése a partnereinkkel, a Gyermekjóléti Szolgálattal, Védőnői Szolgálattal. Az esetmegbeszélések számának növelése.
- Részvétel a Fenntarthatósági témahét programjain.
- Hatékony beiskolázási munka az óvodákban. Apród suli foglalkozások, prospektusok.
- A tanulóink viselkedéskultúrájának és a normatudatos magatartásának, valamint érzelmi intelligenciájuk folyamatos fejlesztése.
- Konfliktuskezelési technikák alkalmazása.
- A teljesítményértékelés gyakorlati alkalmazása
- Pedagógiai-szakmai ellenőrzések
- Belépő osztályok alsó és felső tagozaton, az új, illetve pályakezdő kollégák látogatása, mentorálása.
- Az alsó és felső tagozat közötti átmenet segítése
- Az intézményi dokumentumok folyamatos aktualizálása. Különös tekintettel a TÉR bevezetése kapcsán.
- Aktív részvétel a város kulturális életében.
- A csíkszeredai testvériskolai kapcsolat ápolása.
Jánoshalma, 2024. szeptember 1.
Balázsics Zoltán
igazgató