fejlec43.jpg

Keresés

 

Csengetési rend
 

Ki olvas minket?

Oldalainkat 49 vendég és 0 tag böngészi

Tanév rendje

A tanév rendje, feladatai

 A belügyminiszter 32/32/2024. (VIII. 8.) BM rendelete
a 2024/2025. tanév rendjéről alapján

A tanév

  • A tanítási év első tanítási napja szeptember 2. (hétfő)
  • A tanítási év első féléve január 17-ig tart.
  • Utolsó tanítási napja 2025. június 20. (péntek)
  • Az iskolák 2025. január 24-ig értesítik a diákokat és a szülőket a tanulmányi eredményekről.

A tanítási napok száma
A tanítási napok száma 183.

Tanítási szünetek a tanítási évben
Az őszi szünet. Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. október 25. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2024. november 4. (hétfő).
A téli szünet. A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. december 20. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2025. január 6. (hétfő).
A tavaszi szünet. A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. április 16. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2025. április 28. (hétfő).

Tanítás nélküli munkanapok, áthelyezett munkanapok

  • Pályaorientációs nap: november 7.
  • Belső továbbképzés: február 21.
  • Csapatépítő kirándulás: június 6.
  • DÖK nap: június 18.
  • december 7. szombat – munkanap – áthelyezett munkanap (dec. 24. helyett)
  • december 14. szombat – munkanap – áthelyezett munkanap (dec. 27. helyett)
  • május 17. szombat – munkanap – áthelyezett munkanap (május 2. helyett)

Ballagás, tanévzáró
Ballagás: június: 21. (szombat)
Tanévzáró: június 26. (csütörtök)

Szülői értekezletek, fogadóórák
Őszi szülői értekezlet szeptember 15-ig
Félévi szülői értekezlet: 2025. január 24 utáni 2 hétben
Negyedévi fogadóóra: november 14.
Háromnegyedévi fogadóóra: április 3.
Minden pedagógus hetente 1 fogadóórát tart meghatározott időpontban

Nyílt nap a leendő első osztályosoknak
2025 májusa

A témahetek és a témanap megszervezése

  • Magyar Diáksport Napja 2024. szeptember 27.
  • Fenntarthatósági Témahét 2025. április 7–11. között.

 Az iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2025. április 10-11-én kell beíratni.

Országos mérések, szakmai ellenőrzések
4. évfolyamon szövegértés és matematika egy mérési napon;
5. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra és történelem két mérési napon;
6-11. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra, történelem, természettudomány, idegen nyelv, célnyelv három mérési napon.
A mérésekre 2025. március 24. és 2025. május 30. között kerül sor.
A méréseket a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák számára elérhetővétett – digitális mérőeszközök alkalmazásával kell lebonyolítani.
A Hivatal az (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti mérések előzetes tanulói eredményeit 2025. június 13-ig küldi meg az iskoláknak.
DIFER Az általános iskolák 2024. október 22-ig jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát. Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az általános iskolák a kiválasztott tanulókkal 2024. december 6-ig elvégzik.

Pályaorientációs mérés
Az általános iskolai feladatellátásban részt vevő nevelési-oktatási intézmények a nyolcadik évfolyamos tanulóik számára – a felnőttoktatásban tanulók kivételével – 2024. szeptember 17. és 2024. október 9. között megszervezik az Nkt. 80. § (1a) bekezdése alapján a pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálatát a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák számára elérhetővé tett – digitális mérő – és támogató eszközökkel, a Hivatal által kiadott eljárásrend alkalmazásával. A vizsgálat lebonyolításához kapcsolódó adatokat az iskolák a Hivatal részére 2024. október 16-ig küldik meg NETFIT A 2024/2025. tanévben az Nkt. 80. § (9) bekezdése és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 35. § (5) bekezdése alapján, országos mérés, értékelés keretében a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát az iskolák – az 1-4. évfolyamon, valamint a felnőttoktatásban tanulók kivételével – a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében 2025. január 9. és 2025. május 9. között szervezik meg. A mérés eredményeit az érintett iskolák 2025. június 20-ig töltik fel a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt rendszerbe.

 Szakmai ellenőrzés
2025. január 6. és 2025. április 30. között szakmai ellenőrzés keretében a Hivatal az általa kiválasztott nevelési-oktatási intézményekben, az intézményi dokumentumokban megvizsgálja a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 49. §-ában foglalt vendégtanulói jogviszony létesítését és annak dokumentálását. (2) Az (1) bekezdés szerinti ellenőrzésről készült jelentést a Hivatal 2025. augusztus 29-ig küldi meg a köznevelésért felelős miniszter részére.

Ballagás június: 21. (szombat)

Tanulmányi versenyek
Országos általános iskolai nemzetiségi tanulmányi versenyek, a városi, iskolák közötti, járási szervezésű, tankerületi versenyek (részletesen a munkaközösségi munkatervekben).

Az iskola főbb rendezvényei, megemlékezései

2024. szeptember 2.

Tanévnyitó ünnepély

2024. szeptember 27. (péntek)

Magyar Diáksport Napja

2024. október 6. (vasárnap)

Megemlékezés az aradi vértanúkról városi ünnepély

2024. október 23. (szerda)

Megemlékezés okt. 23-ról városi szinten

2024. október

Hunyadi Apródsuli

2024. december

Hunyadi Apródsuli

2024. december

Karácsonyi ünnepség a nyugdíjasoknak

2025. január 22. (szerda)

A magyar kultúra napja (rádiós megemlékezés)

2025. január

Hunyadi Apródsuli

2025. március 15. (szombat)

Megemlékezés 1848. március 15-ről városi szinten

2025. március

Hunyadi Apródsuli

2025. március

Nyílt nap a leendő első osztályosok számára

2025. április 10-11.

Általános iskolai beiratkozás

2025. május

Sulizsúr

2025. május, június

Osztálykirándulások

2025. június 4. (szerda)

Nemzeti Összetartozás Napja (városi megemlékezés)

2025. június 18. (szerda)

DÖK nap

2025. június 21. (szombat)

Ballagás

2025. június 26. (csütörtök)

Tanévzáró ünnepély

2025. június 27-29.

Jánoshalmi napok, „Bemutatkozik a Hunyadi iskola”

Részletes programok a munkaközösségi munkatervekben találhatók.

Kiemelt feladatok

  • A kiemelt figyelmet igénylő tanulók támogatása.
  • A szakmai munka színvonalának megőrzése.
  • A kompetenciamérések eredményeinek javítása.
  • A nagy számú tanulási és beilleszkedési nehézségekkel küzdő tanulónk azonosítása, fokozott figyelemmel kísérése, hatékony fejlesztése a pedagógiai szakszolgálat bevonásával, állapotuk folyamatos felmérése.
  • Eredményességi mutatóink nyilvántartása, elemzése a kompetenciamérések és egyéb mérések eredményeinek javítása érdekében.
  • A Komplex Alapprogram elemeinek gyakorlati alkalmazása.
  • A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók számának 12% alá csökkentése.
  • További intézkedések tétele a tanulói mulasztások csökkentése érdekében.
  • A tanulók és pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése.
  • A kapcsolat további erősítése a partnereinkkel, a Gyermekjóléti Szolgálattal, Védőnői Szolgálattal. Az esetmegbeszélések számának növelése.
  • Részvétel a Fenntarthatósági témahét programjain.
  • Hatékony beiskolázási munka az óvodákban. Apród suli foglalkozások, prospektusok.
  • A tanulóink viselkedéskultúrájának és a normatudatos magatartásának, valamint érzelmi intelligenciájuk folyamatos fejlesztése.
  • Konfliktuskezelési technikák alkalmazása.
  • A teljesítményértékelés gyakorlati alkalmazása
  • Pedagógiai-szakmai ellenőrzések
    • Belépő osztályok alsó és felső tagozaton, az új, illetve pályakezdő kollégák látogatása, mentorálása.
    • Az alsó és felső tagozat közötti átmenet segítése
  • Az intézményi dokumentumok folyamatos aktualizálása. Különös tekintettel a TÉR bevezetése kapcsán.
  • Aktív részvétel a város kulturális életében.
  • A csíkszeredai testvériskolai kapcsolat ápolása.

   

Jánoshalma, 2024. szeptember 1.

Balázsics Zoltán
igazgató